Ofte stilte spørsmål
Her finner du svar på de vanligste spørsmålene vi får fra beboere. Hvis du ikke finner svar på det du leter etter, er du alltid velkommen til å kontakte oss direkte.
Hjem Leieforhold Ofte stilte spørsmål
Her finner du svar på de vanligste spørsmålene vi får fra beboere. Hvis du ikke finner svar på det du leter etter, er du alltid velkommen til å kontakte oss direkte.
Under åpningstid: Besøk resepsjonen for å få erstattet nøkkelen. Priser finner du i prislisten vår.
Utenfor åpningstid: Kontakt vekter på telefon 22 20 70 00 for umiddelbar assistanse. Denne tjenesten faktureres vanligvis.
Du kan kontakte oss på mail eller Hybel dersom du har vært uheldig å mistet din postkassenøkkel. Videre kan vi avtale tidspunkt om henting av postnøkkel. Pris på ny postnøkkel kan du finne i prislisten.
Dersom du skulle oppleve forstyrrende støy fra andre beboere og du vet hvor bråket kommer fra, oppfordrer vi deg til å ta kontakt på egenhånd for å si fra om at lydnivået er forstyrrende. Du kan ta kontakt med vekter på telefon 22 20 70 00 om dette ikke blir bedre. Dette er ikke en fakturert tjeneste. Det skal være stille etter klokken 23, men det betyr ikke at det skal være forstyrrende støy for andre beboere før klokken 23.
Resepsjonen tar dessverre ikke imot pakker. Avhenting av post må avtales med postleverandør. Du kan også henvende deg til Nydalen Postkontor, adressen er Kristoffer Aamots Gate 5, 0484.
Se vår side om internett for å få mer informasjon om hvordan internettet fungerer her.
Søppelposer og papp går i rørene utenfor. Dersom posen ikke passer kan du benytte deg av søppelrommet som ligger bak B-blokken. Rommet er på bakkeplan og åpnes med nøkkelbrikken.
Beholder for glass og metall finnes bak Bunnpris.
De største gjenstandene må tas til Haraldsrud gjenbruksstasjon.
Mindre husholdningsgjenstander kan tas til en av Oslos mange minigjenbruksstasjoner(link for mer informasjon). Det er gratis å levere.
BSN tilbyr bodleie i både B- og C-blokken. Du kan kontakte oss på hybel eller mail dersom du ønsker en bod.
BSN tilbyr både intern og ekstern parkeringsleie. Dersom du er interessert i parkeringsplass kontakter du oss på Hybel eller mail med følgende opplysninger: navn og datoen du ønsker plassen fra.
For familieleiligheter gjelder tre måneders oppsigelstid pluss inneværende måned. For alle andre leieobjekter er kontrakten uoppsigelig i perioden. Om du skal på utveksling kan du søke oppsigelse mellom semestrene. Dette skjer vanligvis i oktober/november. Utover dette kan du sende søknad om oppsigelse på særskilt grunnlag. Dersom du ønsker å sende inn en søknad om oppsigelse må du ta kontakt med oss på Hybel eller på mail.
Skulle du oppdage skader eller mangler i din bolig, kan du enkelt rapportere dette direkte gjennom din Hybelprofil. Logg inn på din profil, klikk deg inn i meldingsfunksjonen og velg «+ ny vedlikeholdssak» for å komme i gang.
Du kan dessverre ikke slippe å betale for leie i juni og juli. Dersom leiligheten overleveres før leieavtalen utløper, må du fortsatt betale leie ut kontraktsperioden.
For å skru på varmeovnen, trykk på den firkantede på / av- knappen nederst til høyre. Juster temperaturen ved å dreie hjulet på toppen av ovnen.
Som beboer på BSN har du tilgang til mange fasiliteter. Lær mer om tilbudet her: